Реєстрація: 10.01.2008
Звідки Ви: Киев, Оболонь
Дописи: 123
Дякував: 205
Дякували 78 раз(и) в 21 повідомленнях
|
(Наказ, Правила (z0269-99)
Держкомрибгосп України від 15.02.1999 № 19
Про затвердження Правил любительського і спортивного рибальства та Інструкції про порядок обчислення та внесення платежів за спеціальне використання водних живих ресурсів при здійсненні любительського і спортивного рибальства
Зареєстрований: Мін'юст України, 28.04.1999 за № 269/3562
Публікації: Офіційний вісник України, 28.05.1999, № 19, стор.372, код 7473/1999
Редакція з 13.07.2004)
3.8. Водойми можна надавати в установленому законодавством порядку громадським організаціям для здійснення любительського рибальства на договірних засадах.
4. Здійснення любительського рибальства
4.1. Любительський лов риби, інших водних живих ресурсів здійснюється:
на водоймах загального користування - безкоштовно;
на водоймах, наданих громадським об'єднанням для організації любительського рибальства:
членам таких об'єднань - за їх членськими квитками;
іншим громадянам - за платними відловлювальними картками, які видаються цими об'єднаннями. Вартість таких карток встановлюється громадськими об'єднаннями за погодженням з фінансовими органами Автономної Республіки Крим або відповідної області та з органами рибоохорони;
на водоймах, де впроваджене платне рибальство, лов з берега, з човнів або з криги - за платними дозволами, що видаються органами рибоохорони.
Установлення плати за рибальство з берега допускається тільки на річках, площа водозбору яких не перевищує 50 тис. квадратних кіломертрів.
Кодекс України, Закон, Кодекс (213/95-ВР), чинний
Верховна Рада України від 06.06.1995 № 213/95-ВР
Водний кодекс України
Публікації: Відомості Верховної Ради України, 13.06.1995, № 24, ст. 189; Голос України, 20.07.1995
Стаття 6. Власність на води (водні об'єкти)
Води (водні об'єкти) є виключно власністю народу України і надаються тільки у користування.
Народ України здійснює право власності на води (водні об'єкти) через Верховну Раду України, Верховну Раду Автономної Республіки Крим і місцеві Ради.
Окремі повноваження щодо розпорядження водами (водними об'єктами) можуть надаватися відповідним органам державної виконавчої влади та Раді міністрів Автономної Республіки Крим. { Стаття 6 із змінами, внесеними згідно із Законом N 3530-VI ( 3530-17 ) від 16.06.2011 }
Стаття 47. Право загального водокористування
Загальне водокористування здійснюється громадянами для задоволення їх потреб (купання, плавання на човнах, любительське і спортивне рибальство, водопій тварин, забір води з водних об'єктів без застосування споруд або технічних пристроїв та з криниць) безкоштовно, без закріплення водних об'єктів за окремими особами та без надання відповідних дозволів.
З метою охорони життя і здоров'я громадян, охорони навколишнього природного середовища та з інших передбачених законодавством підстав районні і міські Ради за поданням державних органів охорони навколишнього природного середовища, водного господарства, санітарного нагляду та інших спеціально уповноважених державних органів встановлюють місця, де забороняється купання, плавання на човнах, забір води для питних або побутових потреб, водопій тварин, а також за певних підстав визначають інші умови, що обмежують загальне водокористування на водних об'єктах, розташованих на їх території.
Місцеві Ради зобов'язані повідомляти населення про встановлені ними правила, що обмежують загальне водокористування.
На водних об'єктах, наданих в оренду,загальне водокористування допускається на умовах, встановлених водокористувачем, за погодженням з органом, який надав водний об'єкт в оренду.
Водокористувач, який узяв водний об'єкт у користування на умовах оренди, зобов'язаний доводити до відома населення умови водокористування, а також про заборону загального водокористування на водному об'єкті, наданому в оренду.
Якщо водокористувачем або відповідною Радою не встановлено таких умов, загальне водокористування визнається дозволеним без обмежень.
Стаття 48. Спеціальне водокористування
Спеціальне водокористування - це забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів.
Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських та інших державних і громадських потреб.
Не належать до спеціального водокористування:
пропуск води через гідровузли (крім гідроенергетичних);
подача (перекачування) води водокористувачам у маловодні регіони;
усунення шкідливої дії вод (підтоплення, засолення, заболочення);
використання підземних вод для вилучення корисних компонентів;
вилучення води з надр разом з видобуванням корисних копалин;
виконання будівельних, днопоглиблювальних і вибухових робіт;
видобування корисних копалин і водних рослин;
прокладання трубопроводів і кабелів;
проведення бурових, геологорозвідувальних робіт;
інші роботи, які виконуються без забору води та скидання зворотних вод.
Стаття 49. Право на здійснення спеціального водокористування
Спеціальне водокористування здійснюється на підставі дозволу.
Дозвіл на спеціальне водокористування видається:
державними органами охорони навколишнього природного середовища - у разі використання води водних об'єктів загальнодержавного значення;
….
Стаття 51. Користування водними об'єктами (їх частинами)
на умовах оренди
У користування на умовах оренди водні об'єкти (їх частини) місцевого значення та ставки, що знаходяться в басейнах річок загальнодержавного значення, можуть надаватися водокористувачам лише для риборозведення, виробництва сільськогосподарської і промислової продукції, а також у лікувальних і оздоровчих цілях.
Передача орендарем права на оренду водного об'єкта (чи його частини) іншим суб'єктам господарювання забороняється.
Орендодавцями водних об'єктів (їх частин) місцевого значення є Рада міністрів Автономної Республіки Крим і обласні Ради.
Окремі повноваження щодо надання водних об'єктів (їх частин) місцевого значення в користування Рада міністрів Автономної Республіки Крим та обласні Ради можуть передавати відповідним органам виконавчої влади на місцях чи іншим державним органам.
Орендодавцями водних об'єктів загальнодержавного значення є Кабінет Міністрів України та місцеві державні адміністрації.
Розподіл повноважень щодо передачі водних об'єктів загальнодержавного значення визначається Кабінетом Міністрів України відповідно до цього Кодексу та інших законів України.
Право водокористування на умовах оренди оформляється договором, погодженим з державними органами охорони навколишнього природного середовища та водного господарства.
Умови, строки і збір за оренду водних об'єктів (їх частин) визначаються в договорі оренди за згодою сторін.
Водокористувачі, яким водний об'єкт (його частина) надано в оренду, можуть дозволити іншим водокористувачам здійснювати спеціальне водокористування в порядку, встановленому цим Кодексом.
Користування водними об'єктами (їх частинами) на умовах оренди здійснюється відповідно до вимог водного законодавства і регулюється цим Кодексом та іншими актами законодавства України.
Стаття 68. Особливості спеціального водокористування та
користування водними об'єктами для потреб рибного
і мисливського господарства
На водних об'єктах (їх частинах), які використовуються для промислового добування риби та іншого водного промислу або мають значення для відтворення їх запасів, права водокористувачів можуть бути обмежені в інтересах рибного господарства та водного промислу.
Перелік промислових ділянок рибогосподарських водних об'єктів (їх частин) визначається Кабінетом Міністрів України.
Водокористувачі, яким надано в користування рибогосподарські водні об'єкти (їх частини), зобов'язані здійснювати заходи, що забезпечують поліпшення екологічного стану водних об'єктів і умов відтворення рибних запасів, а також утримувати в належному санітарному стані прибережні захисні смуги в місцях вилову риби.
Проведення гідромеліоративних робіт у місцях, де перебувають водоплавні птахи, хутрові звірі, а також промисловий вилов риби в місцях, де розводяться бобри і хохулі, здійснюється за погодженням з державними органами рибного і мисливського господарства.
Інші питання користування водами для потреб рибного і мисливського господарства регулюються Законом України "Про тваринний світ" ( 3041-12 ), іншими актами законодавства.
Отже, ключові моменти законодавства, як я їх розумію:
1. передавати водойми можна лише за дозволом на спеціальне водокористування або за договором оренди. Іншого Водний кодекс не передбачає.
2. Ціна платних відловлювальних карток для "безпартійних" повинна встановлюватись громадськими об'єднаннями за погодженням з фінансовими органами Автономної Республіки Крим або відповідної області та з органами рибоохорони.
3. Повноваження по передачі в оренду "Блакитної зони" може розподілити тільки Кабінет Міністрів України.
Моменти відносин маж рибоохороною та УТМР:
1. УТМР не має дозволу на спеціальне водокористування. Можливо, я не правий. Принаймні представник рибоохорони про нього ніби не згадував.
2. Договір між рибоохороною та УТМР імовірно не є договором оренди, виходячи з того, що на останній сторінці сторони поіменовані як "Орган рибоохорони" та "Користувач". Звичайно, це ознака не пряма. Потрібно бачити весь договір. Я його не бачив.
Питання, відповіді на які потрібні для якихось висновків щодо законності справляння УТМРом плати з "безпартійних":
1. Чи уповноважена рибоохорона укладати договір оренди "Блакитної зони" як частини водного об'єкту загальнодержавного значення?
2. Чи передбачено договором збір за оренду водних об'єктів (їх частин) ? Ремарка: розмір чи порядок визначення такого збору може регулюватись підзаконними актами. Якщо це так, то потрібно щоб у договорі розмір цього збору відповідав вимогам законодавства.
3. Чи узгодив орендар умови загального водокористування для третіх осіб з орендодавцем?
4. Чи погоджено з фінансовими органами м. Києва та з органами рибоохорони ціну платних відловлювальних карток, які УТМР повинна продавати "безпартійним"?
|