Цитата:
Допис від Игорь54
Подскажите правильные пожалуйста.
|
Дуже цікавий, та не зовсім вірний підхід до проблеми. Бо не враховує в собі простих законів фізики. Коли у Вас є бажання - то давайте спробуємо роздивитись їх разом. Нажаль - не вмію малювати - було-б дещо простіше, на розберемось "на пальцях". Отже...
На власному досвіді не раз впевнився у тому, що розуміння "правильные колеса" не існує - все досить індивідуально. Та незаперечним лишається одна проста річ - чим довший човен, тим важче його навіть з самими правильними колесами тягти-штовхати.
Практика показала, що колеса під транцем максимально зручні на човнах довжиною до трьох метрів.
Все, що довше - буде важче.
Ось Вам такий варіант:
Ці потужні колеса власного виробництва використовувались на "Кептен Комбат 420" Не буду розповідати про "мотивацію потужності", лише зазначу, що вона виявилась не зайвою. Та зверну Вашу увагу - в кожному колесі
по два справжніх шарикових підшипника, крізь які проходить вісь, що має дві (а не одну бокову) точки кріплення до стійки. А це означає, що таке колесо катиться саме - навіть коли його поставити вертикально, то воно (як в дитинстві не вєліку) під вагою ніпіля крутиться.
Та все одно, навіть з такою конструкцією човна (повністю порожнього) у воду скинути (скат під нахилом) самостійно ще міг, а вже витягти - тільки удвох. І в першу чергу важко було не просто тягти, а саме тримати його "за ніс".
Коли свою попередню "Колібрі КМ-300" на "штатних транцевих" я міг з води витягти майже з усім гамузом, навіть не знімаючи мотора, то з "Комбатом" доводилось тільки пустого і удвох.
Тому зробив висновок - транцеві колеса значно полегшують життя, та все одно не роблять його райским
Але рішеннь завжди буває декілька, і як не крути - колесо, це найкращий винахід людства.
Враховуючи, що човен "базувався" в ангарі біля води і від початку до кінця сезону не розбирався - зробив таку "тацю":
Дихати стало значно легше. Тут, як бачите, основні колеса розташовані приблизно по середені корпусу човна. І вже не треба було жодних зусиль, щоб його тримати "на вісу". Між іншим - спочатку переднього колеса не було - конструкція нагадувала ваги. Та навіть в такому вигляді, коли підтягти човна дещо вперед, то двигун на транці все одно виважував рівновагу.
І тепер треба було лише тягти, не докладаючи зусиль на "тримати".
Доречі - зверніть увагу, що колеса на возику подвійні. Це теж рішення не на абум.
Справа в тім, що незалежно від того які у Вас колеса і де вони встановлені - найважче тягти човна саме на виході з води. Там і дно рихле, і перші 20-30 сантиметрів пісчаного берега. Подвійні колеса менше грузнуть - навантаження на них розподіляється, його виходить дещо менше, ніж на одинарні.
З цього приводу сам собою напрошується простий висновок - такі "подвійні шассі" під транцем додадуть вам впевненості, та залишать секономлених сил після підняття човна на одну-дві пляшки пива.

Але погодьтесь - виглядатиме така конструкція дещо кумедно.
Та то вже кожен сам вирішує що йому головніше -
"шашечки или ехать".
Ну, якось так... вибачте, коли комусь "много букв".